Zorgloket

Het zorgloket is een centraal informatie- en meldpunt over thuiszorg, zorg voor personen met een handicap, mantelzorg en ouderenzorg. 

Je kan bij het zorgloket terecht voor concrete informatie over:

  • Zorgmeldpunt (melden van zorgwekkende zorgsituaties)
  • Thuiszorgdiensten
  • Woonzorgvoorziening
  • Hulpmiddelen aan huis
  • Personenalarmsysteem bij valrisico
  • Mantelzorgondersteuning
  • Zorgbudgetten (Vlaamse Sociale Bescherming)
  • Tegemoetkomingen FOD (ITT en IVT) voor personen met een handicap
  • Inkomensgarantie voor ouderen (IGO)
  • Parkeerkaart mindervaliden
  • Levenseindezorg en vroegtijdige zorgplanning
  • Wilsverklaringen levenseinde (LEIF)
  • Doorverwijzing warme maaltijden

Maak een afspraak.

Voor wie?

Voor iedere burger, mantelzorger en hulpverlener met een zorg-/ondersteuningsvraag of om een zorgsituatie te melden. 

Neem contact op met de verantwoordelijke van het zorgloket. Gemeenteplein 1, 2550 Kontich - tel.: 03 246 25 90 - mail: thuiszorg@kontich.be.

Procedure

Het zorgloket zoekt tijdens de afspraak samen met jou naar een gepast antwoord op je vraag, geeft informatie of gaat mee op zoek naar de juiste ondersteuning.

Voor concrete dienstverlening verwijst de verantwoordelijke van het zorgloket zowel intern als extern door naar de juiste persoon of dienstverlening. 

Het zorgloket werkt op afspraak tijdens de gewone openingsuren van het Lokaal bestuur. 

Je kan ook zonder afspraak terecht bij het mobiel zorgloket in zorgcampus De Hazelaar, Witvrouwenveldstraat 1, elke derde maandag van de maand, tussen 9 en 12 u.

Is het te moeilijk om zelf naar het zorgloket te komen, dan komt de verantwoordelijke van het zorgloket naar jou, op huisbezoek.