Geen uitnodigingsbrief
Kreeg je geen uitnodigingsbrief? Ben je hem kwijt? Of is ze beschadigd en zijn je identiteitsgegevens niet meer leesbaar? Dan kan je gratis en zonder afspraak een duplicaat aanvragen bij de dienst Burgerzaken in het Gemeentehuis. Je hebt de uitnodigingsbrief nodig om je op de dag van de verkiezingen aan te melden op het stembureau.
Wend je daarvoor tot de onthaalbalie van het Gemeentehuis en neem je identiteitsbewijs mee. Je kan er terecht op maandag van 9u - 12u30 en van 13u30 - 20 u, van dinsdag tot en met donderdag van 9u - 12u30 en van 13u30 - 17u, op vrijdag van 9u - 12u30.
Het is momenteel nog niet mogelijk om een digitaal exemplaar van je uitnodigingsbrief terug te vinden in Mijn Burgerprofiel (persoonlijk overzicht van je overheidszaken) of je Ebox (je persoonlijke elektronische brievenbus bij de overheid). Je kan dus enkel een duplicaat bekomen via de dienst burgerzaken.
Geen identiteitskaart
Bij diefstal of verlies van uw identiteitskaart moet u onmiddellijk DOCSTOP bellen. Vervolgens moet u aangifte doen bij de politie (diefstal) of bij het gemeentehuis (verlies). Gaat het om een verblijfstitel, dan moet u aangifte doen bij de politie (zowel diefstal als verlies). De politie of het gemeentehuis geeft u een voorlopig bewijs van identiteit. Dat document volstaat om te kunnen stemmen.
Wend je daarvoor tot de onthaalbalie van het Gemeentehuis. Je kan er terecht op maandag van 9u - 12u30 en van 13u30 - 20 u, van dinsdag tot en met donderdag van 9u - 12u30 en van 13u30 - 17u, op vrijdag van 9u - 12u30.