Vacature Deskundige administratie sociale dienst

Voltijds (38/38) - contractueel - bij wijze van aanwerving - onbepaalde duur - B1-B3

Situering

Als deskundige administratie op de sociale dienst sta je in voor het ondersteunen van de maatschappelijk assistenten en het diensthoofd met als doel ervoor te zorgen dat interne processen efficiënt, correct en klantvriendelijk verlopen. Hierbij bewaak je dat procedures, wet- en regelgeving worden gerespecteerd. Je bent het aanspreekpunt voor de maatschappelijk assistenten en diensthoofd inzake administratie.

Als deskundige administratie werk je binnen de afdeling burger en welzijn. Je werkt onder directe leiding van het diensthoofd sociale dienst . Je werkt in het team administratie binnen het team van de sociale dienst met drie collega’s die samen met jou alles op het vlak van administratie realiseren binnen de dienst. Naargelang de taakverdelingen binnen het team zal je focus meer op bepaalde resultaatsgebieden liggen al dan niet in het kader van projecten. Het is echter wel de bedoeling dat heel het team garant kan staan voor de basisdienstverlening die we binnen alle resultaatsgebieden beogen. Hij/zij heeft nauwe contacten met de onthaalmedewerkers , de dienst rechtshulp, andere OCMW-diensten en met externe organisaties, diensten en instellingen.

Profiel

  • Je beschikt over een basiskennis over de werking van een lokaal bestuur (gemeente en ocmw)
  • Je hebt een goede kennis van de werking en de belangrijkste regelgeving van het OCMW en de praktische toepassing van de sociale wetgeving of je bent bereid om je hierin helemaal te verdiepen.
  • Je hebt een goede kennis van de sociale kaart
  • Je kan vlot werken met de meest courante informaticasystemen en – toepassingen.
  • Je kan je vlot inwerken in de specifieke toepassingssoftware van de sociale dienst

Wanneer kom je in aanmerking? 

  • houder zijn van ofwel een bachelor diploma, ofwel een diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs. Dit diploma behaalde je in een administratief gerichte richting.
  • slagen voor de selectieprocedure:
    • CV screening (max 15 personen)
    • Schriftelijke examen op 11/10/2022 (overdag)
    • Mondeling examen op 19/10/2022 (overdag)

Aanbod

  • Een contract van onbepaalde duur
  • Een bruto vanaf € 2.771,17 , afhankelijk van jouw aantal jaren relevante ervaring
  • maaltijdcheques (8 euro),
  • fietsvergoeding
  • hospitalisatieverzekering (DKV)
  • groepsverzekering 4 % (tweede pensioenpijler)

Plaats van tewerkstelling

Gemeentehuis, Gemeenteplein 1, 2550 Kontich

Sollicitatieprocedure

Wil je graag deel uitmaken van ons team? Solliciteren kan via het e-formulier op onze website tot en met 3 oktober 2022. Voor meer informatie kan je je richten tot de dienst Personeel & Organisatie via personeelsdienst@kontich.be of 03/246.25.52. 

Voor deze vacature wordt een wervingsreserve met een duur van 2 jaar vastgelegd.

Lokaal bestuur Kontich stimuleert gelijke kansen en diversiteit en werft aan op basis van competenties ongeacht leeftijd, geslacht, afkomst, levensvisie of handicap.